Klantenservice

Contact:

Voor vragen over producten op deze webshop, het bestelproces of  leveringen kunt u een e-mail sturen naar webshop@ithodaalderop.nl

Service op via deze webshop gekochte IthoDaalderop producten:

Voor vragen over montage en werking van uw Itho Daalderop product kunt u contact opnemen met de door uw geselecteerde installateur.

Tijdens het webshop bestelproces moet u altijd een installateur selecteren. Deze installateur wordt aan uw product gekoppeld voor service.

De naam van de door u geselecteerde installateur wordt in de orderbevestiging ook aan u bevestigd.

Betalen

U kunt betalen met iDEAL of Paypal. Alle genoemde prijzen op de webshop zijn inclusief BTW.

 

Privacy statement

 

In ons privacy statement kunt u lezen hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens.

 

Levering

 

De door u op deze webshop gekochte producten worden vervoerd door onze logistieke partner De Graaf Logistics. Binnen twee werkdagen zal het product bij u worden afgeleverd. Indien u niet thuis bent op het moment van afleveren, zal de vervoerder een document bij u in de brievenbus stoppen. Hierop staat uitgelegd hoe u zelf een twee bezorgafspraak kunt maken, op een voor u geschikt moment.

Retourneren van artikelen gekocht via deze webshop

U kunt artikelen tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren. Is het artikel beschadigd, dan verwijzen wij u naar de garantie voorwaarden.

U retourneert het artikel binnen de zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als u meerdere artikelen in één keer besteld hebt, kunt u deze retourneren tot 14 dagen nadat u het laatste artikel hebt ontvangen.

Voor een correcte en vlotte afhandeling van producten die u retour wilt sturen, hoeft u slechts één formulier volledig in te vullen en aan ons te versturen.

Dit formulier kunt u bereiken via deze link.

U kunt het product in de originele verpakking met ingevuld retourformulier en factuur en/of orderbevestiging gratis terugsturen naar adres:
Itho Daalderop b.v.
Antwoordnummer 779
4000 WB Tiel

 

Na ontvangst en controle zal het aankoopbedrag teruggestort worden op de rekening die gebruikt is bij de aankoop van het artikel via de webshop .

Mocht na controle blijken dat de artikelen beschadigt zijn dan behoud Itho Daalderop zich het recht om minder of niets van het aankoop bedrag terug te storen.

Voor artikelen niet gekocht via deze webshop, verwijzen wij naar de reguliere procedures.

Hier kunt u de algemene verkoopvoorwaarden voor de webshop vinden.

 

Klachten

 

Indien u een klacht heeft over één van onze producten of over onze organisatie, kunt u deze sturen naar info@ithodaalderop.nl. Binnen vijf werkdagen zult u reactie ontvangen, plus een ontvangstbevestiging van uw e-mail.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.)

5 jaar garantie

Itho Daalderop staat garant voor de kwaliteit van haar producten; onze toestellen worden ontwikkeld en gefabriceerd volgens moderne productiemethoden en voldoen aan de hoogst mogelijke kwaliteitseisen.

Onze producten zijn altijd voorzien van een garantietermijn van 5 jaar, indien het product online is geregistreerd via deze website. Dit geldt bovenop uw wettelijke garantierechten. Deze houden in dat u als consument in alle redelijkheid mag verwachten dat een product datgene is of moet doen wat u er van mag verwachten.

Via het submenu op www.ithodaalderop.nl/maximale-zekerheid vindt u meer informatie over de garantievoorwaarden. Daarnaast kunt u uw garantie registeren, en het serienummer van een product checken om na te gaan of er nog garantie op rust en zo ja, welke garantie. Dat laatste is handig wanneer u bijvoorbeeld een bestaande woning heeft gekocht waarin reeds een Itho Daalderop-product is geïnstalleerd.

Spider documentatie

 

Meest gestelde vragen / FAQ:

ALGEMENE VRAGEN

Kan Spider mij helpen energie te besparen?
Ja, door het efficiënt regelen van de verwarming, het omlaag schakelen van de ventilatiestand als dit kan en het slim schakelen van elektrische apparaten.

Hebben storingen met mijn Spider invloed op de hoogte van mijn jaarnota, termijnbedrag, etc?
Nee, bij een storing aan de Spider thermostaat zal deze niet werken en vervangen dienen te worden. Bij een storing van het web zullen de elektrische apparaten handmatig ingeschakeld moeten worden.

Wat zijn de voorwaarden van Spider?
De normale voorwaarden voor een aankoop van een los product zijn van toepassing. Er is geen contract of abonnement nodig.

Is voor Spider een abonnement nodig?
Nee, er is geen abonnement voor Spider nodig.

Ik heb Spider besteld bij een installateur, bij wie kan ik terecht voor mijn vragen?
Zie onderdeel service & support

Ik heb Spider besteld op de Itho Daalderop webshop, bij wie kan ik terecht voor mijn vragen?
Zie onderdeel service & support

IS SPIDER GESCHIKT VOOR MIJN HUIS?
Aan welke eisen moet mijn huis voldoen om Spider te kunnen gebruiken?
Heeft u internet en een slimme meter dan kunt u in bijna alle gevallen de volledige mogelijkheden van de Spider slimme klimaat thermostaat gebruiken. Zie voor details het onderdeel "Is mijn huis geschikt?".

Werkt Spider ook met een aan/uit CV-ketel?
Ja, hiervoor is een extra ketelmodule noodzakelijk.

Is mijn cv-ketel geschikt?
Spider werkt met vrijwel alle merken moderne cv- ketels. Check hier of uw ketel geschikt is maar raadpleeg bij twijfel altijd uw installateur.

Met welke andere merken CV-ketels is Spider te combineren?
In principe kan Spider gekoppeld worden aan iedere ketel. Bij voorkeur wordt de ketel OpenTherm® geregeld zie hiervoor de lijst met geschikte ketels. Voor de overige ketels geldt dat deze ook aan/uit geregeld kunnen worden.

Met welke andere systemen werkt Spider samen (HUE, KNX,...)?
Spider werkt alleen samen met de Itho Daalderop protocollen en OpenTherm®. Elektrische apparaten en verlichting kunt u op afstand bedienen met de Powerplug.

Kan ik gegevens van randapparatuur van mijn CV-ketel, bijvoorbeeld de zonneboiler, aflezen op Spider?
Antwoord nog vullen (Sandra)

Kan Spider op stadsverwarming worden aangesloten?
Ja, de stadsverwarmingsklep kan door middel van een extra aan/uit module open/dicht gestuurd worden.

Kan Spider aangesloten worden op een Home Automation Systeem?
Nee

Hoe weet ik of mijn modulerende cv-ketel werkt volgens OpenTherm®?
Zie link naar lijst met ketels die volgens OpenTherm® werken. In de handleiding van uw ketel staat ook vermeld of uw ketel met OpenTherm® werkt. Raadpleeg bij twijfel uw installateur.

Kan Spider ook draadloos op de cv-ketel worden aangesloten?
Ja dit is mogelijk, zowel draadloos OpenTherm® als draadloos aan/uit. Hiervoor zijn extra ketelmodules beschikbaar.

AANSLUITEN EN KOPEN
Werkt Spider ook wanneer de WiFi-verbinding niet werkt?
De thermostaat zal de ketel en ventilatie gewoon blijven aansturen.

Waarom heb ik voor Spider een stopcontact nodig in mijn meterkast?
De Gateway die de communicatie met internet verzorgt, dient voorzien te worden van 230V spanning.

Is het mogelijk om Spider met een draad (LAN) aan te sluiten op mijn router?
De Gateway wordt altijd met een LAN kabel aangesloten op uw bestaande internet router.

Wanneer heb ik een speciale adapter nodig?
Er zijn geen extra adapters nodig naast de Spider onderdelen in het Spider connect pakket.

Wat zijn de kosten van Spider?
In de webshop vind u de huidige prijzen van de Spider componenten en pakketten.

Zijn er installatiekosten?
U kunt Spider zelf installeren maar als u gebruikt maakt van een erkende Spider installateur dan zijn hier kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten kunt u opvragen bij de installateur. 

Zijn er verzendkosten?
Nee, als u de Spider op de IthoDaalderop webshop koopt zijn er geen verzendkosten.

Waar kan ik Spider kopen?
Spider is verkrijgbaar in de webshop van Itho Daalderop

Ik heb Spider besteld. Wanneer wordt zij geïnstalleerd?
De installatie van uw Spider thermostaat wordt door de bij de aankoop aangegeven installateur uitgevoerd. In overleg met de installateur kan een afspraak gemaakt worden.
Uiteraard is dit alleen van toepassing indien u voor de installatie optie gekozen hebt.

Kan Spider aankoop geannuleerd worden?
Ja, zie hiervoor de voorwaarden op onze site, en natuurlijk kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht.

WERKING
Kan ik Spider op afstand bedienen via mijn mobiele telefoon?
Ja, u heeft dan wel een smartphone nodig waarop de Spider app is geïnstalleerd. De app is beschikbaar voor Android en IOS.

Wat is het verschil tussen Spider en een thermostaat?
De Spider is veel meer dan een gewone thermostaat en kan meer dan alleen de verwarming regelen. We noemen de Spider een slimme klimaat thermostaat omdat hij een aantal extra functies heeft ten opzichte van andere slimme thermostaten:

  • Regelen ventilatie
  • Inzicht in binnenluchtkwaliteit
  • Aansturen en monitoren energieverbruik elektrische apparaten
  • Regelen koeling in combinatie met warmtepomp
  • Altijd en overal via smartphone, tablet en PC

Is Spider een modulerende thermostaat?
Ja, de Spider thermostaat kan uw ketel OpenTherm® (modulerend) regelen.

Kan ik twee Spider thermostaten aansluiten (master, slave), bijv. één in de kamer en één in de keuken?
Op iedere ketel kan op een OpenTherm® thermostaat aansluiting altijd maar één thermostaat aangesloten worden. Bij Itho Daalderop ketels is het mogelijk om bijvoorbeeld uw badkamer of studeerkamer te voorzien van een extra aan/uit thermostaat. Op de ketel is hiervoor een aparte ingang beschikbaar. U kunt dan met 2 Spider thermostaten en een losse aan/uit module dit prima regelen.

Welke functionaliteiten zijn er beschikbaar met Opentherm en niet met aan/uit ketel?
U kunt bij een OpenTherm® geregelde ketel de status van uw warmwater installatie uitlezen (is deze op temperatuur of aan het opwarmen). Daarnaast kan de ketel aan de thermostaat doorgeven of er water bijgevuld dient te worden en of de ketel in storing staat.
Bij OpenTherm® is de aansturing modulerend, wat energiezuiniger is dan Aan/Uit.

Waarom is de Spider niet zelf lerend gemaakt?
Tegenwoordig zijn vaste leefpatronen steeds minder van toepassing. Indien dit in bepaalde gevallen wel het geval is dan kan dit eenvoudig met de Spider geprogrammeerd worden. Kortom zelflerend is in de praktijk niet zinvol. Zie ook het onderzoek van de consumenten bond

 

INFORMATIE OVER BESTELLEN

Het bestelproces om de Spider slimme klimaat thermostaat te bestellen op de Itho Daalderop webshop bestaat uit vijf stappen.

1) Adresgegevens. Hier voert u uw persoonlijke gegevens in en geeft u aan op welke manier u wilt betalen.

2) Selecteer uw installateur. Om u optimaal van dienst te kunnen zijn, hebben wij er voor gekozen om elke Spider te laten koppelen aan een lokale installateur. Zij zijn het eerste aanspreekpunt in het geval van vragen of problemen met Spider. Indien gewenst kunnen zij ook de spider thermostaat voor u monteren. Zo heeft u altijd snel en lokaal goede service bij de hand.

3) Bestelling controleren. Het controleren van uw ingevoerde persoonlijke en bestel gegevens.

4) Betaling. U wordt geleid naar de website van de door u opgegeven betaaldienst: iDeal of Paypal.

5) Afrekenen voltooid. Wanneer de betaling voltooid is, ontvangt u een ontvangstbevestiging op het door u ingevoerde e-mailadres. Binnen twee werkdagen zal het product worden opgestuurd naar het door u opgegeven adres.

De zesde stap is de montage. Na aflevering van de Spider slimme thermostaat kunt u deze monteren. Via deze link vindt u een stap-voor-stap-handleiding hoe u de Spider zelf kunt installeren. Het is ook mogelijk om door een door u gekozen installateur Spider te laten installeren. De installateur kan u hiervoor een prijsopgave geven.